Allianz prezentuje ubezpieczenia cybernetyczne dla średnich firm

Allianz prezentuje ubezpieczenia cybernetyczne dla średnich firm

Allianz oferuje teraz ubezpieczenie cybernetyczne średnim firmom o rocznych obrotach do 150 milionów euro. Według firmy produkt o nazwie CyberSchutz składa się z doradztwa, serwisu i ochrony finansowej. W przypadku szkody ubezpieczenie pomaga nawet zminimalizować ryzyko dla reputacji firmy.

„Dzięki CyberSchutz przyczyniamy się do umożliwienia średnim firmom znacznego zmniejszenia ryzyka finansowego związanego z ich własnym bezpieczeństwem IT”, cytuje w komunikacie Joachim Müller, dyrektor generalny Allianz Versicherung. „Przywiązujemy dużą wagę do doradztwa, aby zlikwidować potencjalne luki w zabezpieczeniach. W przypadku roszczenia, nasza ochrona ubezpieczeniowa obejmuje szeroki zakres szkód osobowych i osób trzecich.”

Po wyjęciu polityki eksperci Allianz sprawdzają istniejące zabezpieczenia IT i przy pomocy kwestionariuszy tworzą ocenę ryzyka dla klienta. Na życzenie zasugerowane zostaną również rozwiązania mające na celu zamknięcie ewentualnych luk w zabezpieczeniach. Regularne monitorowanie powinno pomóc w przestrzeganiu osiągniętych standardów bezpieczeństwa. CyberSchutz to coś więcej niż tylko przeniesienie ryzyka z ubezpieczającego na Allianz, dodał Müller. „Naszym celem jest, aby przedsiębiorcy mogli wykorzystać tę politykę i oferowane wraz z nią usługi doradcze jako instrument zarządzania swoim ryzykiem”.

W przypadku szkody ubezpieczenie zapewnia jednak również ochronę finansową. Obejmuje to szkody spowodowane przerwą w działalności - Allianz wypłaca utracone zyski. Obejmuje ona jednak również koszty przywrócenia danych klientów oraz szkody spowodowane na przykład przez rozpowszechnianie złośliwego oprogramowania na osoby trzecie.

Większe bezpieczeństwo w inteligentnym domu

Wreszcie specjaliści Allianz pomagają wyeliminować konsekwencje ataku hakerskiego i utrzymać efekty i koszty na niskim poziomie. Doradca ds. komunikacji kryzysowej powinien również zapobiegać ewentualnym uszkodzeniom reputacji firmy.

Allianz opiera potrzebę ubezpieczenia cybernetycznego na badaniu KPMG. Według tego, cyberataki na firmy wzrosły o 50 procent w latach 2013-2015. W Niemczech średnie firmy są również coraz częściej celem przestępców internetowych. Hakerzy próbowali między innymi wykraść dane i wykorzystać je do szantażowania firm. Świadomość ryzyka wśród firm średniej wielkości wzrosła, ale większość z nich nie ma odpowiedniej ochrony ubezpieczeniowej i dlatego podejmuje „poważne ryzyko finansowe” dla swoich firm, powiedział Müller.

Wskazówka: czy znasz najsłynniejszych hakerów? Sprawdź swoją wiedzę - z 15 pytaniami na silicon.de.

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply