Dyski sieciowe: jak rozwiązywać typowe problemy

Dyski sieciowe: jak rozwiązywać typowe problemy

Te wskazówki pomogą, jeśli dostęp do udziałów w sieci nie działa.

Często dyski sieciowe powodują problemy, ponieważ nagle przestają być podłączone lub nie można ich w ogóle podłączyć. Jeśli na przykład komputer z udziałem nie pojawia się w przeglądzie sieci Eksploratora Windows, nie można zmapować dysku sieciowego za pomocą funkcji „Wyszukaj”. Zamiast tego wprowadź ścieżkę do udziału po „Folder:”, na przykład

Zwróć uwagę na poprawny ukośnik podczas wprowadzania, jest to ukośnik odwrotny, który wpisujesz za pomocą kombinacji klawiszy AltGr-ß. Nazwę komputera współdzielonego w sieci można zobaczyć w ustawieniach systemu Windows w „System -› Informacje - ›Nazwa urządzenia”. Nie patrząc tam, możesz znaleźć nazwę drugiego komputera za pomocą menu Fritzbox, które możesz wywołać w przeglądarce komputera, na którym aktualnie siedzisz: powinna być widoczna w "Sieć domowa -> Mesh ". Jeśli tak nie jest, będziesz musiał przejść do drugiego komputera, aby sprawdzić, czy jest włączony i czy połączenie z siecią domową przez kabel lub WLAN jest OK.

Jeśli nadal pojawia się komunikat o błędzie „Nie znaleziono nazwy sieci” w Eksploratorze, wprowadź ścieżkę bezpośrednio w wierszu adresu Eksploratora Windows. Połączenie powinno zawsze działać, jeśli wpiszesz lokalny adres IP współdzielonego komputera w Eksploratorze zamiast nazwy komputera - na przykład

Możesz to uzyskać za pomocą polecenia ipconfig w wierszu polecenia.

Innym źródłem błędów jest protokół SMB: system Windows 10 nie obsługuje już przestarzałego protokołu SMBv1 od wersji 1709. Połączenie z dyskiem sieciowym nie powiedzie się z bieżącego komputera z systemem Windows, jeśli urządzenie z udziałem rozpoznaje tylko SMBv1 — na przykład Fritzbox, na którym nie zainstalowano przynajmniej systemu Fritz OS 7.20.

I odwrotnie, starszy komputer z systemem Windows korzystający z protokołu SMBv1 nie może uzyskać dostępu do urządzenia z protokołem SMBv2 lub v3. Na przykład w takich przypadkach pojawi się komunikat o błędzie systemu Windows „Nieznany błąd, 0x80004005” lub podczas uzyskiwania dostępu do Fritz NAS bieżącego Fritzbox, dziennik zdarzeń mówi „Urządzenie zarejestrowane w usłudze FRITZ! Box SMB z adresu IP [ IP adres] nie powiodło się (klient obsługuje tylko SMB1) ”.

W pierwszym przypadku musisz ponownie zainstalować SMBv1 na komputerze z aktualną wersją systemu Windows: Aby to zrobić, otwórz ustawienia systemu Windows i przejdź do menu „Aplikacje”. Kliknij tam na niebieski link „Programy i funkcje”. W następnym oknie kliknij „Aktywuj lub dezaktywuj funkcje systemu Windows” w lewym górnym rogu, aktywuj „Obsługa udostępniania plików SMB 1.0 / CIFS”, wyłącz opcję „Serwer SMB 1.0 / CIFS” w podmenu, a następnie kliknij OK, aby potwierdzić . Po ponownym uruchomieniu system Windows 10 powinien ponownie uzyskać dostęp do udziału za pomocą SMBv1.

W drugim przypadku należy zainstalować aktualizację systemu Windows, aby przywrócić komputer do wersji co najmniej 1709. Jeśli nie jest to możliwe, możesz ponownie włączyć urządzenie z udziałem SMBv1. W starszym Fritzbox można to zrobić w menu pod „Sieć domowa -> USB / Pamięć masowa”. Przewiń w dół i zaznacz opcję „Włącz obsługę SMBv1”.

Aby dyski sieciowe pojawiły się natychmiast w Eksploratorze Windows, należy spełnić szereg wymagań, które wydają się trywialne, ale często są pomijane.

Dysk sieciowy to udostępniony folder na innym komputerze w sieci domowej: dlatego ten udział musi istnieć i być dostępny z komputera, na którym chcesz wyświetlić udział w Eksploratorze. Jeśli nie masz pewności, czy udostępniłeś katalog na komputerze, wprowadź go w wierszu poleceń na tym komputerze

na. Zobaczysz teraz wszystkie skonfigurowane udziały. Użyj polecenia ping, aby sprawdzić, czy komputer z udziałami jest dostępny przez sieć domową, a następnie adres IP komputera. Wprowadź to polecenie na komputerze, z którego chcesz uzyskać dostęp do udziału. Jeśli komputer z udziałem ma adres IP 192.168.1.10, polecenie ping nazywa się 192.168.1.10. Jeśli wynik jest taki, że wszystkie pakiety zostały odebrane, wiesz, że połączenie przez WLAN, LAN lub Powerline działa.

Ponadto zawsze należy zezwolić na dostęp do innego komputera w sieci domowej. Zapewnia to profil sieci „Prywatny” w systemie Windows. Profil można sprawdzić wcześniej we właściwościach połączenia sieciowego: Można go zobaczyć w ustawieniach systemu Windows w sekcji „Sieć i Internet” po kliknięciu połączenia używanego przez komputer, na przykład „WLAN” lub „Ethernet”. Jeśli profil „Publiczny” jest aktywny, Eksplorator Windows powiadomi Cię najpóźniej przy próbie połączenia.

Więcej wskazówek dotyczących czytania:

Nie znaleziono komputera z systemem Windows w sieci - co robić?

Rozwiązany: Awaria połączenia sieciowego w systemie Windows

Zintegruj drukarkę z siecią domową - tak to działa

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply