Rozwiąż 6 typowych problemów z bluetooth

Rozwiąż 6 typowych problemów z bluetooth

Nawiązanie połączenia między dwoma urządzeniami Bluetooth nie zawsze działa bezproblemowo. Powiemy Ci, jaka może być przyczyna.

Bluetooth to chyba najczęściej używany standard, jeśli chodzi o łączenie smartfonów z akcesoriami. Ale zawsze są tu problemy. Przyjrzeliśmy się najważniejszym.

1. Urządzenie Bluetooth nie jest rozpoznawane

Wiele głośników i słuchawek automatycznie przełącza się w tryb parowania, gdy nie wykryją sparowanego urządzenia w pobliżu i można je łatwo znaleźć w tym trybie. W niektórych modelach nie dzieje się to jednak automatycznie, w szczególności słuchawki i głośniki często muszą być przełączane w ten tryb ręcznie, naciskając przycisk przez dłuższy czas. Najlepiej zapoznać się z instrukcją obsługi urządzenia.

Jeśli urządzenie Bluetooth nie jest widoczne na smartfonie pomimo aktywnego trybu parowania, wyłącz i włącz tryb Bluetooth w smartfonie. Najlepiej użyć do tego przycisków szybkiego startu.

Jeśli podczas następnego skanowania nadal nie widzisz urządzenia Bluetooth, uruchom ponownie smartfon. Aby być po bezpiecznej stronie, sprawdź ponownie, czy sparowane urządzenie Bluetooth jest nadal w trybie parowania. Ostatnią opcją jest włączenie i wyłączenie urządzenia Bluetooth.

Niestety często drobiazgi uniemożliwiają parowanie. Jeśli żadne z powyższych nie działa, możesz rozpocząć dwie ostatnie próby: Całkowicie naładuj smartfon i urządzenie, które ma zostać sparowane, i spróbuj zmniejszyć odległość między tymi dwoma urządzeniami.

Powrót do szkoły: najlepsze zestawy słuchawkowe do nauki w domu

2. Połączenie telefon-telefon nie działa

Jeśli używasz smartfona do wymiany danych z innym smartfonem lub chcesz na przykład połączyć go z radiem samochodowym, smartfon musi być widoczny dla drugiej osoby. W obecnych smartfonach wystarczy aktywacja Bluetooth i przejście do ustawień Bluetooth. W przypadku starszych urządzeń z systemem Android może być konieczne aktywowanie widoczności urządzenia w menu Bluetooth. Następnie uruchom nowy skan środowiska - Twój smartfon powinien się wtedy wyświetlić na drugim urządzeniu.

3. Problemy z ponownym parowaniem dwóch urządzeń

W szczególności w przypadku połączenia między smartfonem a urządzeniem audio zdarza się, że parowanie się nie udaje, chociaż wcześniej działało bez problemów.

Jeśli opisane powyżej środki nie pomogą przy włączaniu i wyłączaniu, pomocne może być również odsprzęgnięcie urządzeń. W pierwszym kroku wypróbuj to tylko na swoim smartfonie. W tym celu wywołaj menu Bluetooth w ustawieniach i przejdź do listy sparowanych urządzeń. Stuknij w ustawienia sparowanego urządzenia i wybierz funkcję usunięcia sparowania z następnego menu. Następnie przełącz oba urządzenia z powrotem w tryb parowania i spróbuj połączyć się ponownie.

Jeśli nadal występują problemy, najlepiej usunąć listę sparowanych urządzeń w urządzeniu Bluetooth, które ma zostać połączone. W przypadku słuchawek lub głośników zwykle osiąga się to przez długie naciśnięcie jednego lub więcej przycisków; w razie wątpliwości prosimy o zapoznanie się z instrukcją.

4. Niezgodny: nie można sparować monitora fitness

Jeśli masz starszy smartfon i chcesz go sparować z aktualnym trackerem fitness lub smartwatchem, również mogą pojawić się problemy. Wiele z tych urządzeń działa tylko z Bluetooth w wersji 4 lub nowszej.Najlepiej sprawdzić za pomocą Aida64, czy Twój smartfon spełnia to wymaganie. Jeśli nie, masz kilka opcji. W tym przypadku pozostaje tylko zrezygnować z parowania urządzenia lub poszukać bardziej aktualnego smartfona.

Wskazówka: znajdź zagubione urządzenia Bluetooth

5. Połączenie Bluetooth ciągle się zrywa

Jeśli parowanie dwóch urządzeń działa bezproblemowo po uruchomieniu, ale połączenie dalej się zrywa, może to mieć kilka przyczyn: Najczęściej odległość między smartfonem a drugim urządzeniem jest zbyt duża. Zgodnie ze specyfikacją jest to w większości przypadków dziesięć metrów, ale może być też mniej z powodu zakłóceń. Jeśli ponownie masz lepsze połączenie, gdy zbliżasz się do smartfona, jest to wyraźnie spowodowane odległością między dwoma urządzeniami. Jeśli to nie poprawi sytuacji, sprawdź poziom naładowania baterii urządzeń. Takie efekty mogą również wystąpić, gdy poziom naładowania jest niski. Wiele urządzeń Bluetooth informuje smartfon o aktualnym poziomie naładowania; Możesz to zobaczyć w ustawieniach Bluetooth.

W rzadkich przypadkach inne urządzenia mogą również emitować sygnały zakłócające, które wpływają na odbiór. Jeśli te efekty występują zawsze w tym samym miejscu w Twoim domu lub mieszkaniu, a nie jest to spowodowane odległością od smartfona, powinieneś zacząć szukać jammera.

6. Urządzenie zgłasza błędny kod PIN podczas parowania

W praktyce rzadko zdarza się, aby smartfon zgłaszał błędny PIN podczas nawiązywania połączenia. W takim przypadku odłącz oba urządzenia i sparuj je ponownie. Jeśli błąd występuje często, sprawdź, czy dostępna jest aktualizacja oprogramowania i zastosuj ją.

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply