„M-Byte” Bytona Tak wygląda elektryczny SUV konkurenta Tesli

„M-Byte” Bytona Tak wygląda elektryczny SUV konkurenta Tesli

Na targach technologicznych CES nowicjusz wśród producentów samochodów zaprezentował wyposażenie wnętrza swojego elektrycznego SUV-a „M-Byte”, które jest gotowe do produkcji seryjnej. Nowa koncepcja przypomina iPhone'a.

Producent obiecuje, że pierwsze pojazdy z futurystycznym, zaawansowanym technologicznie kokpitem wyjadą w tym roku na drogi.

Celem jest sprawienie, aby czas, w którym ludzie utknęli w korku, był „bardziej przyjemny i produktywny” – powiedział współzałożyciel Byton Carsten Breitfeld na początku targów CES w Las Vegas. Zamiast zwykłej konsoli, podobnej do pierwowzoru z zeszłego roku, pojawił się zakrzywiony wyświetlacz o szerokości prawie 1,22 metra (48 cali), który ma nadawać się np. do wideorozmów.

Najlepsze gadżety od CES

Kierowca i pasażer z przodu mogą uzyskać dostęp do funkcji za pośrednictwem siedmiocalowego panelu dotykowego w kierownicy i tabletu wbudowanego w konsolę środkową. Zgodnie z zapowiedziami zintegrowana zostanie również asystentka głosowa Amazon Alexa. Zgodnie z planem ma zostać również wdrożona innowacyjna kontrola gestów dla gigantycznego wyświetlacza. Pasażerowie na tylnych siedzeniach również mają swoje własne ekrany, na których, zgodnie z filmem promocyjnym, mogą np. zagrać w „ponga”.

Byton M-Byte: Duże zainteresowanie nową koncepcją wnętrza. (Źródło: Laura Stresing / t-online)

Dobra rozmowa w korku

Dzięki tej koncepcji Byton dąży do przyszłości, w której samochody jeżdżą autonomicznie, a zarówno kierowcy, jak i pasażerowie mogą skupić się na innych rzeczach. Technicznie rzecz biorąc, wszystkie warunki wstępne są już na miejscu, zapewniają twórcy. W ten sposób nie rozwiązuje się pilnych problemów w ruchu. W końcu samochody autonomiczne również zużywają zasoby i zapychają ulice. Ale przynajmniej dla pasażerów korki stają się bardziej znośne, jeśli dobrze bawią się w pojeździe. I na tym właśnie spekuluje branża.

„Budowa i sprzedaż samochodów to wygasający model biznesowy” – powiedział Breitfeld. Zamiast tego – podobnie jak w przypadku smartfonów – sprzęt samochodowy będzie wykorzystywany jako platforma do sprzedaży cyfrowych ofert i usług przewozowych klientom. „To jest rzeczywisty model biznesowy przyszłości i po to zbudowaliśmy firmę”.

Widok z tyłu: „M-Byte” świetnie prezentuje się również z tyłu. (Źródło: Laura Stresing / t-online)

Cena detaliczna 45 000 USD

Byton chce rozpocząć seryjną produkcję SUV-a w Chinach w ostatnim kwartale 2019 roku i początkowo tylko tam sprzedawać pojazdy. Na trzeci kwartał 2020 roku wejście na rynek w USA i mniej więcej w tym samym czasie w niektórych krajach europejskich planowane jest za około 45 000 dolarów. Będą wśród nich Niemcy, zapewnił Breitfeld. „To jest dla nas strategicznie ważne”.

Byton został założony w 2017 roku przez byłych menedżerów BMW i dziś zatrudnia 1500 pracowników. Produkcja odbywa się w Chinach, ale pojazdy powstają w USA i Niemczech. Byton przywiózł również do Las Vegas koncepcję Sedan K-Byte, planowany drugi model na platformie, który po raz pierwszy został zaprezentowany latem ubiegłego roku w Szanghaju. Model produkcyjny oparty na koncepcji K-Byte jest planowany na 2021 r., a trzeci pojazd na 2023 r., powiedział Breitfeld. Byton nadal dąży do rocznej produkcji 300 000 pojazdów w ciągu czterech lat.

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply