„Netflix for News” Apple planuje subskrypcję treści wiadomości

„Netflix for News” Apple planuje subskrypcję treści wiadomości

Apple wkracza w biznes informacyjny: według raportu grupa prowadzi już negocjacje z kilkoma amerykańskimi firmami medialnymi, które mogłyby uczestniczyć w platformie. Ale warunki Apple spotykają się z oporem.

Najlepsza seria w sieci – porady od redakcji

Według doniesień prasowych Apple negocjuje z amerykańskimi firmami medialnymi nową ofertę abonamentową, w której treści od różnych dostawców byłyby dostępne za miesięczną opłatą. Firma iPhone'a chce utrzymać wyjątkowo wysoki udział w przychodach wynoszący około 50 procent w tym „Netflix for News”, napisał we wtorek wieczorem „Wall Street Journal”, powołując się na dobrze poinformowane osoby.

Spotkałoby się to z oporem wydawnictw. Są również niezadowoleni z faktu, że zgodnie z planami Apple nie otrzymają od subskrybentów adresów e-mail ani numerów kart kredytowych.

Udział firm medialnych należy podzielić między nimi według czasu, jaki użytkownicy spędzają z ich treściami, podał Wall Street Journal. W rozmowach z wydawcami Apple podało miesięczną cenę około dziesięciu dolarów – nawet jeśli nadal może się zmienić, podał. Nadal nie ma porozumienia z kilkoma głównymi mediami, takimi jak New York Times i Washington Post.

W samym „Wall Street Journal” ostatnie negocjacje z Apple były „produktywne” pomimo obaw. Początkowo Apple nie skomentowało tego raportu.

Autorzy otrzymują niższe wynagrodzenie

Witryna „Buzzfeed” napisała nieco później, że usługa subskrypcji treści informacyjnych może zostać zaprezentowana na imprezie Apple 25 marca. Od pewnego czasu spekulowano na temat takiej oferty. Prawie rok temu Apple kupił aplikację „Tekstury”, która dawała dostęp do różnych magazynów na zasadzie abonamentu.

Przy sprzedaży treści cyfrowych, takich jak aplikacje, muzyka czy towary wirtualne w grach, ustalono rozkład sprzedaży, w którym 70 proc. trafia do autorów, a 30 proc. do operatora platformy. Jakiś czas temu Apple obniżył jednak udział opłat abonamentowych do 15 proc. po pierwszym roku. Opłaty zapewniły na przykład, że Netflix przestał sprzedawać swoje subskrypcje za pośrednictwem platformy Apple w zeszłym roku.

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply