„Smart Phones, Stupid People” Wezwanie do zamknięcia jest hitem na YouTube

„Smart Phones, Stupid People” Wezwanie do zamknięcia jest hitem na YouTube

Wezwanie do częstszego odkładania smartfona stało się niespodziewanym hitem w Internecie. W swoim wideo „Look up” brytyjski filmowiec Gary Turk opowiada historię, która nie istniałaby, gdyby wszyscy tylko spojrzeli na swoje smartfony. Jednak to przede wszystkim kanały internetowe przyczyniły się do sukcesu wideo.

Robią to wszyscy - od małpy po papieża

Kontrowersyjnym hitem w Internecie stał się film brytyjskiego filmowca, który zachęca do częstszego odrywania wzroku od ekranu smartfona. Około dziesięciu dni po publikacji, do poniedziałku obejrzano go ponad jedenaście milionów razy na platformie wideo YouTube. W „Look Up” autor Gary Turk, który kręcił głównie teledyski, w zaledwie pięć minut opowiada historię miłosną, która nie wydarzyłaby się, gdyby dwie osoby wpatrywały się w ekrany swoich telefonów komórkowych.

„Mam 422 przyjaciół, ale jestem samotny” – zaczyna towarzyszący mu tekst Turk. W rymowankach krytykuje m.in. to, że patrzenie na wystawy zastąpiło kontakty towarzyskie i że dzieci nie bawią się już tak jak dawniej. „Jesteśmy pokoleniem idiotów, ze smartfonami i głupimi ludźmi”, to jego konkluzja. Film trafił w nerwy i spolaryzował internautów. Niektórzy chwalili przesłanie jako głębokie wezwanie do życia „prawdziwym” życiem. Inni krytykowali film krótkometrażowy jako przerysowany i pełen hipokryzji.

Ludzie udostępnili wideo - oczywiście online

Jak na ironię, wideo rozeszło się po tych samych kanałach, przeciwko którym urągał mu Turk. Liczba kliknięć gwałtownie wzrosła, zwłaszcza gdy celebryci, tacy jak tenisista Andy Murray, odwoływali się do ich profili na Twitterze. Dzięki wyświetlonej reklamie filmowiec mógł również skorzystać finansowo z sukcesu swojego krytycznego społecznie filmu protestacyjnego. Chociaż nie ma stałej podstawy obliczeń, 11 milionów kliknięć w YouTube prawdopodobnie przyniesie Turkowi dziesiątki tysięcy dolarów przychodów z reklam.

Takie przychody z reklam zwykle pozostają tajemnicą, ale wiadomo, że miliard kliknięć na piosenkę „Gangnam Style” przyniósł południowokoreańskiemu raperowi Psy około ośmiu milionów dolarów dochodów z reklam.

Więcej ekscytujących tematów cyfrowych znajdziesz tutaj.

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply