100 najpopularniejszych zapytań wyszukiwania 2018 Użytkownicy Amazona kupują głównie elektronikę

100 najpopularniejszych zapytań wyszukiwania 2018 Użytkownicy Amazona kupują głównie elektronikę

Miliony użytkowników regularnie robią zakupy i szperają w Amazon. Ale które produkty i marki są szczególnie poszukiwane? Ranking pokazuje, co świat kupuje online.

Oto terminy dostaw usług kurierskich na Boże Narodzenie 2019

Amazon to jedna z największych platform zakupowych na świecie. Umowa, którą producent iPhone'a zawarł z Amazonem w samą porę na biznes świąteczny, pokazuje, jak ważne jest to centrum handlowe nawet dla wiodących marek, takich jak Apple. Grupa amerykańska dominuje również w sprzedaży internetowej w Niemczech. Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą pwc, 45 proc. Niemców nie rozpoczyna wyszukiwania produktów w Google, ale na Amazon.de.

Amerykańska firma Ahrefs wykorzystała własne narzędzie analityczne, aby sprawdzić, czego użytkownicy na całym świecie szukali w 2018 roku. Dostawca oprogramowania opublikował wyniki na swojej stronie internetowej. W związku z tym produkty z kategorii elektroniki użytkowej należą do najpopularniejszych pozycji na Amazon na całym świecie. Lista 100 najczęściej używanych wyszukiwanych haseł jest prawie całkowicie zdominowana przez gadżety, smartfony oraz akcesoria komputerowe i do gier.

To najpopularniejsze produkty na Amazon

Pierwsze dziesięć miejsc w rankingu wyszukiwanych haseł już daje pogląd na całą listę.

To było 10 najczęściej wyszukiwanych haseł na Amazon 2018

Jak pisze serwis „Online Marketing Rockstars”, bezwzględne liczby wyszukiwań należy traktować z ostrożnością. Zastosowana metoda analityczna jest nieznana. Niemniej jednak ranking pokazuje, jakie znaczenie dla Amazona odgrywa dział elektroniki.

Pokazuje również, że ekskluzywna umowa między Amazonem a Apple była sprytnym posunięciem dla firmy iPhone. Oczywiście na platformie wyszukiwano do tej pory starsze i odnowione iPhone'y. Takie urządzenia będą wkrótce trudne do znalezienia na Amazonie, ponieważ Apple zadbał o to, by wszyscy sprzedawcy niecertyfikowani zostali usunięci z platformy. Zainteresowani kupujący będą musieli szukać gdzie indziej.

Analiza pokazuje również, że użytkownicy Amazona najwyraźniej nie są zbyt lojalni wobec marki. Oprócz znanych nazw, takich jak iPhone czy Xbox, użytkownicy rzadko wpisują w wyszukiwarce konkretne produkty. Zamiast tego wybierają ogólne hasła wyszukiwania, takie jak „słuchawki”, „laptop” czy „tablet” i pozwalają Amazonowi zaskoczyć ich atrakcyjnymi ofertami.

Niewiele wyjątków to znane na całym świecie marki, takie jak Lego (17. miejsce wśród najczęściej wyszukiwanych haseł) i Playmobil (84. miejsce) dla zabawek i samochodów dostawczych (45. miejsce), Nike (81. miejsce) i Adidas (85. miejsce) w sektorze mody .

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply