145 000 euro kary Agencja sieciowa nakłada karę na call center

145 000 euro kary Agencja sieciowa nakłada karę na call center

Reklama telefoniczna jest dozwolona w Niemczech tylko za zgodą klienta. Firmy naruszające tę zasadę mogą liczyć na kary. Teraz agencja sieciowa rozprowadziła trochę.

Uważaj na oszukańczą pocztę pod nazwą „t-online.de”

Federalna Agencja ds. Sieci nałożyła grzywnę na call center Cell it! za nieautoryzowane reklamy telefoniczne w wysokości 145 000 euro. nałożone. W imieniu Mobilcom-debitel firma sprzedawała subskrypcje audiobooków i czasopism, usługi wideo na żądanie, oprogramowanie zabezpieczające lub ubezpieczenie telefonu komórkowego od zewnętrznych dostawców w imieniu Mobilcom-debitel, a po rozmowie telefonicznej dodała dodatkowe usługi wezwanym, aw niektórych przypadkach również obciążony rachunkiem, czego w ogóle nie zamawiali, jak poinformowały władze w poniedziałek.

Załóż to! Przejął pozyskiwanie nowych klientów przez telefon dla operatora płatnej telewizji Sky Deutschland Fernsehen. „Firma wykonała wszystkie te połączenia, mimo że nie było ważnej zgody reklamowej od osoby, do której dzwoniono” – wyjaśniła agencja sieciowa. Wiele osób poszkodowanych zgłosiło, że pomimo zakazu dalszych rozmów, były częste kontakty, które sprawiały, że czuli się masowo nękani.

Również grzywny nałożone na Mobilcom-debitel i Sky Germany

Agencja sieciowa nałożyła już kary na dwie firmy wykonawcze Mobilcom-debitel i Sky Deutschland Fernsehen; Według wcześniejszych informacji było to 145 000 euro w stosunku do Mobilcom-debitel i 250 000 euro w przypadku Sky. Centra telefoniczne są tak samo zobowiązane do przestrzegania przepisów prawnych, jak ich klienci, powiedział w poniedziałek Jochen Homann. „Karzemy nieautoryzowane reklamy telefoniczne i podejmujemy systematyczne działania przeciwko wszystkim zaangażowanym firmom”.

Grzywna w call center Cell it! nie jest jeszcze prawnie wiążące. Sąd Rejonowy w Bonn orzeka w sprawie ewentualnego sprzeciwu.

Od redakcji: portal informacyjny t-online jest obsługiwany przez Ströer Content Group i jest niezależny od Deutsche Telekom.

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply