Konsumenci wielokrotnie skarżyli się na firmę - teraz firma call center musi zapłacić wysoką grzywnę. Agencja sieciowa wysyła jasny komunikat do reklamodawców telefonicznych - po raz drugi w krótkim czasie.
Federalna Agencja Sieci ostrzegała o tym w 2018 roku
Po raz drugi w ciągu kilku dni Federalna Agencja ds. Sieci nałożyła najwyższą możliwą grzywnę w wysokości 300 000 euro na firmę z centrum obsługi telefonicznej za nieautoryzowane reklamy telefoniczne. Ponad 1400 konsumentów skarżyło się na firmę „SG Sales and Distribution GmbH”, która reklamowała przez telefon umowy na dostawy energii elektrycznej i gazu dla różnych dostawców energii, podała agencja sieciowa.
Dzwoniący często przedstawiali się jako „niezależni optymalizatorzy taryf” i często używali fałszywych lub wprowadzających w błąd informacji, aby skłonić ich do zmiany umowy. W wielu przypadkach pracownicy call center byli agresywni i nieprzyjazni oraz ignorowali zakazy dzwonienia, czytamy w oświadczeniu.
W zeszłym tygodniu agencja sieciowa nałożyła również grzywnę w wysokości 300 tys. euro. Poszkodowana spółka „Energysparks GmbH” zgłosiła sprzeciw wobec grzywny.
SG Sales and Distribution GmbH może również wnieść sprzeciw. Grzywny nie są jeszcze ostateczne.