7,9 miliarda dolarów Amazon odnotował rekordową sprzedaż w Cyberponiedziałek

7,9 miliarda dolarów Amazon odnotował rekordową sprzedaż w Cyberponiedziałek

W Stanach Zjednoczonych konsumenci zamówili przez internet więcej niż kiedykolwiek wcześniej w Cyberponiedziałek. Amazon odnotował również nowy rekord wszech czasów w Niemczech. Polowanie na okazje spotkało się również z krytyką - ze strony detalistów.

Wyskakujące sklepy Amazona podczas świątecznych wyprzedaży

Firma w poniedziałek po Święcie Dziękczynienia odnotowała w Stanach Zjednoczonych rekordowe obroty w wysokości 7,9 miliarda dolarów, twierdzą badacze rynku z Adobe Analytics. Miliony kupujących kupiły prawdziwe lub rzekome okazje od klocków Lego po telewizory z dużymi ekranami w sklepach internetowych sprzedawców internetowych.

Trzy godziny w ten poniedziałek przyniosłyby taką samą sprzedaż online, jak cały dzień, powiedział ekspert Adobe ds. cyfrowych, Taylor Schreiner.

Giganci detaliczni, tacy jak Target Corp i Amazon.com, napędzali zamówienia darmowymi dostawami niezależnie od wartości zamówienia i zalewem e-maili reklamowych. Szacuje się, że w polowaniu na okazje wzięło udział około 75 milionów konsumentów w USA.

Zabawki były wielkim hitem

Przede wszystkim zabawki były bestsellerem, poinformowali eksperci Adobe. Tutaj dokonano największych obniżek cen.

W Niemczech Amazon poinformował, że zakupiono ponad 4 miliony zabawek, a także ponad 4 miliony produktów elektroniki użytkowej. Największy popyt był w sektorze AGD i kuchni z ponad 6,5 milionami produktów. Własne produkty Amazona znalazły się wśród bestsellerów, najlepiej sprzedającym się produktem był nowy inteligentny głośnik „Echo Dot”.

„Nasi klienci w Niemczech robią zakupy na rekordowym poziomie” – powiedział Amazon. Cyberponiedziałek 2018 był najbardziej pracowitym dniem zakupowym w historii firmy.

Black Friday w sprzedaży detalicznej

„Czarny piątek stał się jednym z najbardziej ruchliwych dni w niemieckim handlu detalicznym – zarówno internetowym, jak i stacjonarnym” – powiedziała rzeczniczka Ceconomy Holding, do której należy największa w Europie sieć sklepów z elektroniką Media Markt Saturn. Ale Ceconomy odczuło także negatywne konsekwencje wojny cenowej. W minionym roku wysokie rabaty holdingu zrujnowały zyski, a ówczesny szef Pieter Haas ostrzegał, że importowany z USA festiwal zakupów nie powinien stać się „czystym wydarzeniem rabatowym”.

Eksperci handlowi ostrzegali również przed ciemną stroną bitwy rabatowej. W przypadku tradycyjnych detalistów presja konkurencyjna ze strony sieci może doprowadzić do spadku zysków i ostatecznie do wyjścia, ostrzegł szef lekarza detalicznego, Bob Phibbs.

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply