Amerykański dostawca poczty korporacyjnej traci dane klientów

Amerykański dostawca poczty korporacyjnej traci dane klientów

Amerykańska firma Epsilon, która obsługuje komunikację e-mail dla takich firm jak Tivo, dostawcy usług finansowych JPMorgan Chase i Capital One Financial oraz sklep spożywczy Kroger, straciła dane swoich klientów. Pod koniec zeszłego tygodnia Epsilon odkrył przerwę w swojej sieci, w której skradziono nazwiska i adresy e-mail klientów.

Według komunikatu prasowego firmy hakerzy nie mieli dostępu do żadnych innych danych osobowych klientów. Według własnych informacji Epsilon wysyła rocznie 40 miliardów e-maili w imieniu swoich klientów. Jak donosi Bloomberg, Epsilon nie chciał udzielać żadnych informacji o innych osobach, których to dotyczyło, ponieważ śledztwo w sprawie włamania wciąż trwało.

Tivo potwierdził informację Epsilon w osobnej wiadomości. „Epsilon nie ma dostępu do informacji serwisowych ani danych kart kredytowych, a wszystkie dane umożliwiające identyfikację osoby są bezpieczne.” JPMorgan Chase i Capital One podkreślają również, że poza adresami e-mail i nazwiskami nie zostały utracone żadne dane osobowe.

Wiadomość e-mail od Krogera, która została przekazana do ZDNet, ostrzega klientów firmy przed wiadomościami spamowymi. „Kroger przypomina, aby nie otwierać żadnych e-maili pochodzących od nieznanych nadawców” – mówi. „Kroger nigdy nie poprosiłby Cię również o przesłanie danych osobowych, takich jak numery kart kredytowych i numery ubezpieczenia społecznego. Jeśli otrzymasz taką prośbę, nie pochodzi ona od Krogera i powinna zostać usunięta.”JPMorgan Chase i Capital One również umieściły podobne ostrzeżenia na swoich stronach internetowych.

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply