Sprawa Cat i sfałszowane umowy: Vodafone wypowiada partnerów

Sprawa Cat i sfałszowane umowy: Vodafone wypowiada partnerów

Według doniesień medialnych Vodafone wniósł oskarżenie przeciwko niektórym ze swoich partnerów handlowych i zamknął ich sklepy. Z powodu przestępczych praktyk dystrybucyjnych. Aktualizacja: Tak mówi Vodafone.

Vodafone natychmiast odpowiedziała na nasze zapytanie w sprawie doniesień o postępowaniach przeciwko kryminalnym firmom partnerskim. Pełne oświadczenie Vodafone:

„Vodafone prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie szeregu incydentów u zewnętrznych partnerów handlowych firmy. Dotyczą one głównie konkretnego regionu sprzedaży. Według dotychczasowej wiedzy jest to co najmniej naruszenie obowiązków, czasem nawet karalne zachowanie na szkodę firmy, a czasem na szkodę poszkodowanych klientów.

W dotychczasowych sprawach Vodafone był w stanie udowodnić m.in. oszukańcze działania przeciwko firmie, jak również przeciwko jej klientom, z których część wiązała się z wysokim poziomem działalności przestępczej. Zasadniczo umowy i rezerwacje ofert były ustalane bez zgody klienta – podobnie jak nadużywanie prowizji, rabatów i zachęt na szkodę firmy. Ponadto mamy przesłanki, że przepisy dotyczące ochrony danych zostały naruszone przez partnerów handlowych. Poinformowaliśmy o tym Federalnego Komisarza ds. Ochrony Danych i Wolności Informacji, a także potencjalnych klientów, których to dotyczy.

Vodafone współpracuje również z właściwymi prokuraturami. W ustalonych przypadkach Vodafone natychmiast zgłosił zarzuty karne osobom zaangażowanym i wydał nadzwyczajne zwolnienia do agencji partnerskich. Obecnie zidentyfikowani klienci są proaktywnie powiadamiani i rekompensowani za poniesioną szkodę.

W sumie przeanalizowaliśmy około 20 tematów. Dalsze sprawy są obecnie badane. Jeśli fakty zostaną określone, Vodafone również przedstawi tutaj zarzuty karne i będzie ściśle współpracować z odpowiedzialnymi władzami.

W odpowiedzi na pewne oznaki firma Vodafone podjęła pierwsze natychmiastowe działania. Różne środki prowizyjne zostały zrewidowane, a systemy kontroli zaostrzone

Kiedy zapytaliśmy o liczbę incydentów i możliwą orientację przestrzenną, Vodafone wyjaśnił nam: „Zakończyliśmy 10 zewnętrznych agencji partnerskich i wnieśliśmy oskarżenia karne przeciwko operatorom. Koncentracja przestrzenna: dotyczy dwóch małych obszarów w obrębie jednego kraju związkowego (Nadrenia Północna-Westfalia).”Cytat i koniec aktualizacji

Pozyskiwanie klientów w Vodafone było od dawna krytykowane. Spiegel Online donosi teraz, że Vodafone najwyraźniej rozprawia się z nieuczciwymi partnerami handlowymi, a nawet złożyła oskarżenia karne przeciwko niektórym ze swoich doradców klientów.

Kalkulator taryf PC-WELT

Z reguły chodzi o to, że partnerzy handlowi Vodafone narzucali klientom umowy, których nie chcieli i nie podpisali. Innym problemem są naruszenia ochrony danych: zgodnie z tym niektórzy partnerzy handlowi Vodafone odsprzedawali dane klientów stronom trzecim. W tych ostatnich przypadkach Vodafone poinformował Federalnego Komisarza ds. Ochrony Danych i potencjalnie dotkniętych klientów.

W przypadkach, w których oba opisane powyżej przestępstwa zostały udowodnione, Vodafone postawił zarzuty karne partnerom handlowym i rozwiązał z nimi umowy w trybie nadzwyczajnym. Vodafone rozwiązał również doradcę klienta, który narzucił starszemu klientowi pełną umowę na dostawę, która została sporządzona w imieniu kota klienta. Podobno nawet 13 sklepów zostało zamkniętych, jak donosi WAZ.

Vodafone nie tylko postrzega klientów jako ofiary, ale także siebie jako ofiary. Ponieważ Vodafone został „uszkodzony przez niewłaściwe wykorzystanie prowizji i rabatów”.

Anonimowy informator poinformował Vodafone o skargach za pośrednictwem poczty elektronicznej. Vodafone zbadał następnie 20 spraw. W tym czasie niektóre podejrzane przypadki były nadal badane.

W odpowiedzi na te żale Vodafone zrewidowało swój system prowizji i zaostrzyło kontrole. Według Vodafone firma współpracuje z około 1400 niezależnymi partnerami handlowymi i agencjami sprzedaży.

Cat otrzymuje umowę Vodafone - tak mówi dostawca

Vodafone często daje powód do reklamacji – mówią rzecznicy konsumentów

Sąd potępia Vodafone: zła umowa narzucona klientom

Sąd potępia Vodafone za rzekomą umowę

Zgubiony router: Vodafone nie może prosić o nową cenę

Rzecznicy konsumentów skutecznie ostrzegają Vodafone przed nieprzyjemnymi reklamami

Sprzedawca Vodafone zawarł umowę z klientami

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply