Technicy telekomunikacyjni dzwonią obecnie bez zapowiedzi: Powód

Technicy telekomunikacyjni dzwonią obecnie bez zapowiedzi: Powód

Jeśli pracownik serwisu Telekomu bez zapowiedzi zadzwoni do drzwi, zawsze powinien włączyć się „czerwony alarm”: prawdopodobnie pod drzwiami stoją oszuści. Ale w dzisiejszych czasach może być inaczej, jak wyjaśnia Deutsche Telekom. To już za tym.

Jeśli pracownik serwisu Deutsche Telekom lub Vodafone zadzwoni do Twojego drzwi bez wcześniejszego powiadomienia, zawsze powinieneś otrzymać „czerwony alarm”: Oszuści są prawdopodobnie u Twoich drzwi. Ponieważ w związku z dostawcami Internetu krążą różne oszustwa. Oprócz oszustw telefonicznych pewną rolę odgrywają niezapowiedziane wizyty „techników serwisu”, którzy niespodziewanie dzwonią do Ciebie.

Są to zazwyczaj oszuści, którzy pod pretekstem chcą uzyskać dostęp do Twojego domu (dostęp do Internetu jest zakłócony i wymaga sprawdzenia, żeby wymienić tylko jeden przykład). W rzeczywistości gangsterzy prawdopodobnie próbują cię okraść. W bardziej nieszkodliwym przypadku, być może nadal nadgorliwe firmy partnerskie chcą sprzedać Ci nową umowę. Ale obecnie sytuacja wygląda inaczej na obszarach zniszczonych przez powódź.

Deutsche Telekom ogłosił, że w tej chwili technicy Telekom mogą dzwonić do drzwi bez wcześniejszego powiadomienia i bez konkretnego zamówienia klienta. Jednak tylko na tych obszarach, które zostały dotknięte niedawną klęską powodzi. Tak więc zwłaszcza w częściach Nadrenii-Palatynatu i Nadrenii Północnej-Westfalii.

Telekom tłumaczy te niezapowiedziane wezwania w następujący sposób: „Oczywiście powodzie nie zatrzymują się również na naszej infrastrukturze, aw niektórych przypadkach spowodowały znaczne szkody. Aby jak najszybciej rozwiązać ten problem, niektórzy z naszych serwisantów są z nimi w trasie właśnie w tych obszarach. Przejeżdżasz każdą ulicą indywidualnie i próbujesz proaktywnie rozwiązywać problemy z uszkodzonymi połączeniami stacjonarnymi. Tam, gdzie nie jest to (jeszcze) technicznie możliwe, oferują klientom, których dotyczy problem, rozwiązania mostów mobilnych”.

Ale jak rozpoznać przy drzwiach, czy rzeczywiście przed Tobą stoi technik telekomunikacyjny, czy to przestępca? Telekom nazywa te cechy identyfikujące:

Sprzedawcy Telekomu noszą specjalne mundury

ma przy sobie dowód osobisty

może okazać przepustkę dla danego regionu z osobistą autoryzacją

Telekom podkreśla, że ​​nie należy się wstydzić i zdecydowanie należy poprosić o dowód osobisty!

Jak bardzo linie Telekom i Vodafone zostały dotknięte powodzią, można przeczytać tutaj: Katastrofa powodziowa – tak walczą Telekom, Vodafone i O2.

Starlink Elona Muska: pomoc w nagłych wypadkach dla ofiar powodzi

Mapa powodzi: śledź poziom wody w czasie rzeczywistym

Ostrzeżenia o katastrofach przez SMS od lata 2022 r. - Cell Broadcast

Zdzierstwo telefonu: to sztuczki oszustów

Nagrywaj rozmowy telefoniczne i unikaj oszustw telefonicznych - tak to działa

Uważaj na oszustwa telefoniczne: tak działa oszustwo i jak się bronić!

Cat otrzymuje umowę Vodafone - tak mówi dostawca

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply