Afera ochrony danych Cambridge Analytica to katastrofa dla Facebooka. Teraz przemówił szef firmy Mark Zuckerberg - w całostronicowych ogłoszeniach prasowych.
Facebook przeprosił za skandal wokół firmy danych Cambridge Analytica w całostronicowych reklamach prasowych. Największa na świecie sieć społecznościowa ogłaszała się w kilku amerykańskich i brytyjskich gazetach niedzielnych, w tym w New York Times, Washington Post i Sunday Times. Stwierdza, że Facebook nie zasługuje na przechowywanie danych osobowych, jeśli nie może ich chronić. Przeprosiny podpisał założyciel firmy Mark Zuckerberg.
Podpisane przez samego szefa: To ogłoszenie pojawiło się w wielu gazetach anglojęzycznych w niedzielę. (Źródło: Jenny Kane / AP / dpa)
Reklamy mówią, że aplikacja opracowana przez naukowca z Cambridge University ujawniła dane z Facebooka milionów ludzi cztery lata temu. „To było nadużycie zaufania i przepraszam, że nie zrobiliśmy wtedy więcej” – powiedział Zuckerberg w reklamach. Facebook podejmuje teraz kroki, aby coś takiego się nie powtórzyło.
Facebook masowo traci na wartości
Praktyki prywatności Facebooka znalazły się w międzynarodowym ogniu krzyżowym po tym, jak okazało się, że Cambridge Analytica niewłaściwie otrzymała dane od milionów użytkowników. Całość jest wybuchowa między innymi dlatego, że wiadomo, że firma brała udział w kampanii wyborczej obecnego prezydenta USA Donalda Trumpa w 2016 roku. Firma jest oskarżana o ostateczne wpływanie na zachowanie użytkowników podczas głosowania.
Na giełdzie Facebook stracił na wartości blisko 50 miliardów dolarów, odkąd afera stała się znana.