„Wymień balon na dom”

„Wymień balon na dom”

18-letni student Jakob Strehlow postawił sobie ambitny cel: chce zamienić balon w posiadłość. Swoje marzenie chce zrealizować poprzez barter, z pomocą Facebooka i mediów. W ciągu roku Strehlow był w stanie zdobyć mały samochód za pomocą zaledwie kilku wymian.

WLAN: tania sztuczka z rękodziełem dla znacznie większej wydajności

Niezwykła sieć wymiany dla ucznia Waldorf z okolic Flensburga rozpoczęła się jako projekt szkolny w styczniu 2012 roku. Na swojej stronie Strehlow zaproponował na wymianę balon, za który w końcu otrzymał nóż szczypczy. Kilka dni później Strehlow otrzymał oprogramowanie do edycji wideo do wielofunkcyjnego narzędzia, które wymienił na rower.

Po siedmiu cyklach wymiany student jest teraz właścicielem używanego Forda Fiesty, którego stan licznika przebiegł 130 000 kilometrów. Brasserie podarowała mu mały samochód dla byłego studia nagraniowego zespołu rockowego Rammstein.

Odzyskaj usunięte pliki i zdjęcia

Cud wymiany w słusznej sprawie

18-latek nie chce jednak wyjeżdżać z niego z małym autem. Teraz ma nadzieję, że będzie mógł wymienić używany samochód u Forda na nowy. Ale tego też nie chce zatrzymać. „Kiedy miejmy nadzieję, że w końcu osiągnę coś naprawdę wielkiego, dom moich marzeń, przekażę go komitetowi młodzieżowemu STV Sörup”, pisze Strehlow na swojej stronie internetowej. Ale byłby zadowolony z minibusa dla swojego klubu młodzieżowego.

Spinacz idzie do szkoły

Niezwykła akcja wymiany wywołała sensację w Internecie i telewizji. Kampania 18-latka ma już prawie 8 tysięcy fanów na Facebooku. Jednak północne Niemcy nie są pierwszymi, które stworzyły taką sieć wymiany. Kanadyjczyk Kayle MacDonald wywołał poruszenie w 2006 roku, kiedy otrzymał dom jednorodzinny za pośrednictwem podobnej sieci barterowej – zaczął od czerwonego spinacza do papieru. Niemiecki student Max Raschke skopiował pomysł MacDonalda i w 2008 roku zrobił kartę z autografem do kabrioletu.

Radosny handel końmi z przedsiębiorcami

Pozostaje pytanie, kto zechce wymienić nowe narzędzie na balon lub kompletne studio nagrań na używany wielofunkcyjny piekarnik. Odpowiedź: chodzi o reklamę. Po tym, jak historia MacDonalda obiegła świat, przedsiębiorcy najwyraźniej dostrzegli ogromny potencjał reklamowy, jaki ma taka sieć barterowa i byli bardzo szczęśliwi, mogąc zaangażować się w rzekomy handel końmi. Partnerami giełdy Strehlow są w większości ludzie biznesu, którzy wykorzystują przekaz medialny o ciekawej kampanii, aby zwrócić na siebie uwagę. Więc wszyscy korzystają z ciekawego handlu.

Tags
Author
Karolina Kanas

Leave a Reply